Sual: Bir çok duanın kırk gün okunması bildiriliyor.
Kırk günün
önemi nedir?
CEVAP
Kırk sayısı, çoğunluğu bildiren işlerde asgari
en büyük sayıdır. Bir duayı çok okumak istenirse, en az kırk kere okumalıdır.
Beş vakit namaz, sünnetleri ile beraber kırk rekattır. Fatiha, beş vakit
namazın, her rekatında okunur. Böylece, her gün en az, kırk kere okunur.
Tırnak kesmek, koltuk, kasık temizlemeyi kırk günden fazla geciktirmek
günah olur. Müslüman olan akrabayı ziyaret etmeli, kırk günü geçirmemelidir.
(S. Ebediyye)
Kırk gün sabah namazının sünneti ile farzı
arasında kırk bir kere Fatiha okunur. Besmelenin sonundaki Mimi Fatihanın Lam
harfi ile birlikte okunur. [Yani (Rahimilhamdü) denir.] Sonra yapılan dua kabul
olur. Suya üfleyip hasta veya büyülenmiş kimseye içirilirse, [eceli gelmemiş
olan hasta] şifa bulur ve büyü çözülür.
(Tefsir-i Azizi) Kur'an-ı
kerimi kırk günde bir hatmetmek, müstehaptır.
(Şir’a) Kırk sayısı
ile ilgili hadis-i şeriflerden bazıları şu mealdedir:
(Her gece kırk âyet
okuyan gafillerden yazılmaz.) [Beyheki]
(Kırk kişi bir cemaattir.
Bir ölüye dua ederlerse Allahü teâlâ, o ölüyü affeder.)
[Buhari]
(Şirkten uzak kırk mümin, bir müslümanın cenaze namazını
kılarsa, Allahü teâlâ, muhakkak o müminlerin dualarını kabul ederek, o ölüyü
affeder.) [Müslim, Ebu Davud]
(Kırk gün içinde bir ilim sohbetinde
bulunmayan kimsenin kalbi kararır. Büyük günah işlemeye başlar. Çünkü ilim kalbe
hayat verir. İlimsiz ibadet olmaz. İlimsiz ibadetin faydası olmaz!)
[Hazanet-ür-rivayat, Müjdeci Mek.]
(Bir âlim, bir şehirden gelip
geçse, onun ayak basmasının hürmetine, oradaki kabristandan kırk gün azap
kaldırılır.) [R.Nasıhin]
(Kırk gün ihlasla İslamiyet’e uyanın
kalbini Allahü teâlâ hikmetle doldurur.) [Ebu Nuaym]
(Kırk gün
helal yiyenin kalbini Allahü teâlâ nur ile doldurur. Kalbine, nehirler gibi
hikmet akıtır. Dünya sevgisini, kalbinden giderir.) [Ebu
Nuaym]
(Lohusa kadın kırk gün geçtiği halde, kan devam ederse, artık
özürlü sayılır.) [Hakim]
(Kırk gün sabah namazının ilk tekbirine
yetişene iki berat yazılır: Cehennemden kurtuluş beratı ile münafıklıktan
eminlik beratı.) [Ebu-ş-şeyh]
(İlk tekbire yetişerek, kırk gün
cemaatle beş vakit namaz kılana Cennet vacip olur.) [Ebu
Ya’la]
(Aldığı gıda maddelerini, pahalanınca satmak için, kırk gün
saklayan, hepsini fakirlere parasız dağıtsa, günahını ödeyemez.)
[Deylemi]
(Fal baktıran, falcıya inanmasa da, kırk gün namazı kabul
olmaz.) [Müslim]
(Bir lokma haram yiyenin, kırk gün duası kabul
olmaz.) [Taberani]
(Haktan bâtılı veya hidayetten dalaleti red
için, ilimden bir konu öğrenmek niyetiyle evinden çıkan kimse, bir âbidin kırk
yıllık ibadeti gibi ecir alır.) [Deylemi]
([Kırklar denilen]
Ebdaller kırk kişidir. Bunların bereketi ile düşmana galip gelirsiniz ve
beladan kurtulursunuz.) [İbni Asakir]
(Yeryüzünde her zaman kırk
[evliya]
bulunur. Her biri İbrahim aleyhisselam gibi bereketlidir.
Bunların bereketi ile yağmur yağar.) [Taberani]
(Her Peygamber
Süleyman aleyhisselamdan kırk yıl önce Cennete girer. Fakir de, zenginlerden,
sâlihler de diğerlerinden kırk yıl önce Cennete girer.)
[Taberani]
(Hazret-i İsa, yer yüzüne inince kırk yıl
yaşayacaktır.) [İ. Ahmed]
(Allah için kırk gün nöbet tutanın,
bütün günahları temizlenir.) [Taberani]
(Komşuluk dört taraftan
kırk evdir.) [İ. Hibban]
(Allahü teâlânın rızası için, helali ve
haramı açıklayan, kırk hadisi ümmetime bildiren, âlim olarak haşr olur.)
[Ebu Nuaym] (İslam âlimleri, buna uymak için, (
Kırk hadis) ismi ile hadis
kitapları yazmışlardır.)
(Allah için hicret edenler, diğerlerinden
kırk yıl önce Cennete girer.) [Taberani]
(Bir âmâyı elinden tutup
kırk adım götürene Cennet vacip olur.) [Taberani]
(Altın ve
gümüşün zekatı kırkta birdir.) [Tirmizi]
(Cenazeyi kırk adım
taşıyanın kırk büyük günahı af olur.) [İ.Asakir]
(Bir hasta, la ilahe illa ente
sübhaneke inni küntü minezzâlimin kırk defa okursa, şehit olarak vefat eder.
Şifa bulursa, günahları af olur.) (Necat-ül-musalli)
(Kırk yaşını
geçtiği halde hayırlı işleri [sevapları],
kötü işlerinden
[günahlarından]
ziyade olmayan kişi, Cehenneme hazırlansın.)
[İ.Gazali]
(Kırk yaşına girdiği halde, günahlarına tevbe etmeyenin
yüzünü şeytan sıvazlayıp, "Bu artık iflah olmaz" der.) [İ.
Gazali]
(Şarap içenin namazı kırk gün kabul olmaz.) [Tirmizi,
Nesai]
(Namazı kabul olmaz) demek, namazı boşa gider demek değildir.
Namaz borcundan kurtulur, namaz kılmakla kavuşacağı büyük sevaptan mahrum kalır
demektir. Namaz kılanın, günahları bırakması kolaylaşır. İçki içen de namaza
devam etmelidir.
İmanla ölmek için şu duayı günde kırk kere
okumalıdır:
(Ya hayyü
ya kayyum ya zelcelali vel ikram, ya la ilahe illa ente.)